Praza da Música
Adicada ás Bandas de Música de Cerdedo

Praza da Música, situada en Cerdedo e adicada ás bandas de música do lugar. Inaugurada o sábado 15 de outubro de 2022 dentro das "I Xornadas das Músicas da Terra de Montes" organizadas por Rubén Troitiño.

A Praza da Música está situado onde a Escola de Música de Cerdedo.

Prensa no día da inauguración

Las Bandas de Música de Cerdedo ya cuentan con su propia plaza

El espacio público anexo a la Escola de Música de Cerdedo se ha convertido en la Praza da Música, en homenaje a las Bandas de Música de Cerdedo. Este sábado se inauguraba con la presencia del alcalde de Cerdedo-Cotobade, Jorge Cubela, y los tenientes de alcalde Fernando Vázquez y Lourdes Ovelleiro dentro de los actos programados en las primeras Xornadas das Músicas da Terra de Montes, que continuarán el sábado 22 de octubre en Forcarei.

El integrante más joven de la Banda de Música de Cerdedo, Sergio Bouzas, y el más veterano, Santiago Lamas, se encargaron de descubrir la placa conmemorativa. Rubén Troitiño, organizador del evento musical, recordó a todas las personas que ayudaron en la creación de las bandas de música de Cerdedo y destacó la vocación y el seguimiento que se hace de la música en el municipio.

Cubela, por su parte, alabó el trabajo que se desarrolla por parte del director y profesorado de la Escola de Música de Cerdedo al igual que el interés de las familias que apoyan las actuaciones de los componentes de la Banda de Música de Cerdedo, que interpretaban el himno gallego durante el acto bajo la dirección de José Luis Loureiro.

Cerdedo conta cunha Praza da Música en honor á súa banda

A localidade acolleu os actos da primeira das Xornadas das Músicas de Terra de Montes, que continuarán a vindeira fin de semana en Forcarei

O alcalde de Cerdedo-Cotobade, Jorge Cubela, e os tenentes de alcalde Fernando Vázquez e Lourdes Ovelleiro presidiron a inauguración da placa da Praza da Música, adicada ás bandas de música de Cerdedo, que se ubica no espazo público anexo á Escola de Música desta localidade.

O evento produciuse no transcurso das I Xornadas das Músicas da Terra de Montes organizadas polo musicólogo Rubén Troitiño e que terán continuación o vindeiro sábado 22 de outubro en Forcarei. O acto cos músicos que conforman a actual Banda de Música de Cerdedo.

Momentos antes de proceder á inauguración oficial da praza, tomou a palabra Rubén Troitiño, organizador das I Xornadas das Músicas da Terra de Montes, quen enxalzou o labor das persoas que impulsaron as bandas de música de Cerdedo e a vocación musical de Cerdedo-Cotobade.

Á súa vez, Jorge Cubela, agradeceu o traballo organizativo de Troitiño para conseguir a celebración destas xornadas e salientou o importante labor que levan a cabo o director e mestres da Escola de Música de Cerdedo así como os pais que sempre acompañan e dan respaldo aos seus integrantes.

O alcalde salientou tamén o labor que fan outras agrupacións musicais de características similares no municipio así como a gran tradición musical das agrupacións folclóricas, grupos de baile, etc.

Entre outros actos, na xornada de onte Manuel Campos impartiu un relatorio sobre as bandas de música de Cerdedo ao longo da historia.

Para rematar o acto, a Banda de Música de Cerdedo, baixo a dirección de José Luís Loureiro interpretou o himno galego e unha peza máis do seu variado e completo.

O momento máis distendido desta primeira xornada foi o do descubrimento da placa, pois o integrante máis novo desta agrupación, Sergio Bouzas e o de maior idade, Santiago Lamas, foron os encargados desta tarefa.

As I Xornadas das Músicas da Terra de Montes que comezaron ás 10 horas da mañá coa celebración dun obradoiro sobre introdución á tecnoloxía, mantemento e reparación dos instrumentos de vento madeira impartido por Pablo Pascual.

Pola tarde,no Centro Multisocial estreouse unha exposición baixo o título xenérico de As Bandas de Música de Cerdedo. Ademais, entre as 18 e as 19 horas, no Centro Multisocial tivo lugar a conferencia As Bandas de Música de Cerdedo, impartida por Manuel Campos.

A xornada pechouse cun concerto presentado pola xornalista Teresa Cuíñas e protagonizado polas bandas de música de Forcarei e Cerdedo

Cerdedo cuenta ya con una plaza dedicada a sus bandas en el entorno de la escuela de música

La primera edición de las Xornadas das Músicas de Terra de Montes comenzaron ayer con talleres, charlas, exposición y concierto, además de inaugurarse una plaza dedicada a las bandas de Cerdedo. En el descubrimiento de la placa conmemorativa participó el regidor, Jorge Cubela, junto a los tenientes de alcalde, Fernando Vázquez y Lourdes Ovelleiro. Un espacio a la escuela de música cerdedense lleva ahora ese nombre. El músico más joven, Sergio Bouzas, y el de más edad, Santiago Lamas, de la Banda de Cerdedo se encargaron de retirar la bandera gallega que tapaba la placa.

El promotor de las jornadas, Rubén Troitiño, resaltó en ese acto oficial el apoyo de muchas personas que permitió en su día crear las bandas de música de este municipio. El alcalde agradeció su trabajo y ensalzó la labor tanto del directo como de los docentes de la escuela de música de Cerdedo. Aludió a las numerosas agrupaciones musicales y de baile existentes, que suponen un ejemplo para los jóvenes. La inauguración se cerró con la interpretación del himno gallego y otra pieza a cargo de la banda cerdedense, con dirección de José Luís Loureiro.

En esta jornada también hubo un taller de introducción a la tecnología, mantenimiento y reparación de instrumentos de viento de madera, a cargo de Pablo Pascual, así como una exposición en torno a las bandas del municipio en el centro multisocial. Por la tarde hubo conciertos de las bandas de Forcarei y Cerdedo, con presentación a cargo de Teresa Cuíñas, en el auditorio del centro cultural.

El programa de actividades continuará el día 22 de octubre en Soutelo de Montes, en este caso con una exposición sobre música tradicional en el Cetmo y una conferencia sobre el archivo virtual de las músicas de Terra de Montes a cargo de Rubén Troitiño. También se presentará la obra O toque pechado, de Pablo Seoane, y se organizará una mesa redonda en torno a las ruadas, un taller de pandereta y baile, para cerrar con un concierto de seis agrupaciones.

Artigos relacionados