Os Marteliños

Os Marteliños foi un grupo de gaitas e baile orixinario de Forcarei, fundado arredor do ano 1986. O mestre de gaita, Carlos Peso, destacouse ensinando e guiando aos membros do grupo no arte de tocar este instrumento emblemático da cultura galega. Ademais, o grupo contou coa dirección do profesor de baile, Ramón, quen impartiu os seus coñecementos sobre os tradicionais pasos de baile. Co tempo, a irmá de Ramón, Maricarmen, tamén se uniu ao equipo como profesora de baile.

Os ensaios do grupo tiveron lugar inicialmente no colexio de Forcarei, onde os membros perfeccionaron a súa técnica. Máis tarde, o grupo trasladou os seus ensaios á Casa da Xuventude, un espazo comunitario onde puideron desenvolver a súa actividade.

Non obstante, como moitas agrupacións culturais, finalmente disolveuse arredor dos anos 1992-1993.

Fotografías

Hemeroteca

1991...

20 DE AGOSTO – LA VOZ DE GALICIA

La «X edición da Festa do Gaiteiro» estuvo rodeada de un fuerte carácter emotivo

Forcarei (Corresponsal)

Con una ofrenda florar al «Monumento os Gaiteiros», llevada a cabo por una de las más jóvenes componentes del grupo de danza de los «Gaiteros de Soutelo», se inició el pasado domingo la «X edición da Festa do Gaiteiro». La celebración de este año, aunque no contó con una gran afluencia de público, sí tuvo, sin embargo, y se puede destacar, un gran carácter emotivo que todos los presentes, tanto en la ofrenda como en los demás actos, pusieron de manifiesto.

Los aplausos sonaron fuerte

El desfile de los tres grupos de gaitas que el concello contrató este año para la celebración recorrió las calles de la villa acompasado por los aplausos de los asistentes. Los grupos «Duos Pontes» y «Os Marteliños» calaron en el público, pero fue con el desfile de los «Gaiteros de Soutelo» cuando las palmas sonaron más fuerte. Una vez realizada la marcha, los grupos de gaitas actuaron en la plaza de la villa donde se haya situado el monumento de los gaiteiros. Este ato tenía una doble finalidad, además de la propiamente lúdica y dedicada a los asistentes, está el propio homenaje que los grupos de gaitas con su actuación le estaban realizando a Xoán, Fermín, Avelino y todo el largo ecetera de gaiteiros que surgieron, se formaron y llevaron la escena de Soutelo por otras tierras.

Artigos relacionados